duminică, 5 februarie 2012

Mini-Kebab la cuptor

Imi plac mancarurile arabesti, mai mult chiar decat cele asiatice si m-an indragostit iremediabil de kebab-ul din Turcia, insa si cel din Egipt m-a impresionat. Oricum ar fi, condimentele sunt cele care fac diferenta de gust. Azi am incercat o reteta pe care o tineam minte mai mult prin imagini de la un bucatar al unui hotel din Antalya, la o emisiune televizata. Am retinut numai tehnica, mai putin ingredientele exact. Iar el a folosit, bineinteles, carne de pui si oaie ... eu am folosit porc si pui. Deci reteta este mai romaneasca, insa gustul final este foarte asemanator cu ce mancam in Turcia.

INGREDIENTE: 1 piept de pui, 1 kg de pulpa de porc, 1 ou, 2 cepe, 5 catei de usturoi, sare, piper, boia dulce, boia iute, chilli, curry, chimen, ghimbir, marar, ulei de masline.
Amesteca toate condimentele intr-un castron.

Intr-un castron mai mare amesteca cele doua feluri de carne tocate cu ceapa tocata marunt, condimentele, 1 ou, usturoiul pisat si 2 linguri de ulei de masline si amesteca bine.  



Uda mainile si fa mici bucati (ca micii) pe care le introduci pe tepuse de frigarui. Apasa usor circular si cand le asezi pe frigarui. Pune-le pe gratarul cuptorului. Poti pune fasii de ardei gras pe fiecare mini-kebab pentru un aspect mai colorat.

Lasa la cuptorul incins in prealabil 20 de minute pe o parte, apoi intoarce si pe cealalta parte frigaruile si mai lasa 20 de minute.

Am servit alaturi de o salata de tabouleh si ea reinventata si cartofi, dovlecei si vinete la cuptor. Un deliciu!

POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu