luni, 20 august 2012

Gem de piersici fara zahar (peste 10 luni)

Pentru ca sotul meu cand pleaca la cumparaturi ia fructe si legume cu kilogramele, m-am trezit cu o punga de piersici care se stricau. Fiica-mea nu se prea omoara cu ele. Asa ca, mi-am zis, de ce sa nu fac un gem din ele, ca e pacat, erau foarte dulci si aromate.

Reteta este foarte simpla: tai piersicile in bucati mici, le pui in apa fiarta si le lasi sa fiarba 2-3 ore in functie de cantitate. Eu am avut 1/2 de kg de piersici taiate, am pus 500 de g de apa si le-am lasat sa fiarba cam 2 ore jumatate pana ce a scazut apa, la foc mic si mestecand din 5 in 5 minute sa nu se lipeasca. Apoi m-am folosit de robotul de pasat si am facut gemul cat mai compact ca sa il pape gaza mica.
A iesit nu foarte dulce, insa indeajuns de dulce ca sa il folosesc dimineata cu unt si painica sau sa il folosesc in loc de zahar in prajituri.