joi, 12 mai 2011

Meniul de Paste la parinti: trucuri culinare de la mama!

Abia astazi mi-am facut timp sa ma uit peste pozele facute de Paste, si mi-am amintit ca am invatat cateva trucuri culinare noi de la mama, privind meniul de Paste. Traditia sarbatorilor la mine in familie este foarte respectata, mai ales in privinta meniului. Asa ca in acest an de Paste am avut pe masa, pe langa ouale vopsite, diferite salate (boeuf, de vinete), drob, ciorba de miel, sarmale, o bunatate de friptura de miel si nelipsitul desert.



Un prim truc pe care l-am invatat de mica este sa acord o atentie speciala aranjamentului, mai ales la aperitive. Iata maiestria tatalui meu:


Apoi vin salatele care si ele trebuie sa fie cat mai aratoase. Un secret la salata de vinete, este ca inainte de a le toca, dupa ce le-ai copt, sa le lasi cateva ore la scurs. Astfel salata va fi mai consistenta. Iar la salata boeuf secretul este sa faci cat mai multa maioneza, in care sa pui si mustar dulce (eu sunt incantata de mustarul cu miere).



La friptura de miel, sotul meu a fost cel care a stat pe langa mama si i-a furat secretele. Pana sa manance friptura mamei, nu prea era incantat de miel. Acum am aflat amandoi ca trebuie curata bine carnea, apoi pusa in tava cu condimente (mama a pus si putin knorr, in loc de sare), vin alb dulce si apa cat sa o acopere. Apoi friptura trebuei intoarsa la fiecare 20 de minute. Cand furculita intre in carne, vine randul usturoiului verde sa isi faca treaba. Adaugat peste carnea de miel, usturoiul verde, intr-o cantitate cat mai mare, ii ofera un gust deosebit.



Iar secretul unei mese gustoase va fi intotdeauna desertul, iar mama mea este experta in prajituri de casa. De data asta, pentru ca Pastele a fost aproape de Sfantul Gheorghe, l-am sarbatorit pe sotul meu cu un tort urias cu ciocolata.

Un comentariu: