sâmbătă, 30 aprilie 2011

Briose din ciocolata

Din nou am decis sa inventez. Mai devreme in luna aprilie am facut un tort cu ciocolata, pe baza cremei lui m-am gandit sa inventez si niste prajiturele sub forme de briose cu multa, multa ciocolata. Acestea au devenit in scurt timp preferatele sotului meu.

INGREDIENTE:  3 oua, 1 ceasca de zahar, 1 tableta de ciocolata de menaj, 1 ceasca de cacao, 250 de grame de margarina, 1 ceasca de lapte, 2 cani de faina

Pasul 1: Sfarama ciocolata in robot, pana ce devine cat mai fina, pentru a se topi usor.


Pasul 2: Pune intr-o oala 3 oua, 1 ceasca de zahar si 1 ceasca de lapte, aseaza oala pe foc si amesteca incontinuu timp de 10 minute pana ce amestecul s-a ingrosat.


Pasul 3: Cand amestecul s-a ingrosat, adauga 3 linguri de cacao, ciocolata, faina si amesteca bine pana ce se omogenizeaza.


Pasul 4: Intre timp, intr-o cratita sau o tigaie pune cele 250 de grame de margarina la topit, apoi amesteca bine timp de 15 minute pana ce margarina devine crema si se evapora toata apa din ea.


Pasul 5: Adauga apoi jumatate din margarina in oala cu ciocolata, lingura cu lingura, amestecand intruna.


Pasul 6: Pune compozitia in forme de briose si las-o la cuptorul incins deja timp de 15 minute.



Pasul 7: Lasa briosele sa se raceasca in forme abia apoi scoate-le usor si pune-le pe un platou. Sunt mult mai bune reci.

POFTA BUNA!

2 comentarii:

  1. Dar nu-i mai bun aluatul de pandispan?....are si un pic de bicarbonat de sodiu si cresc la cuptor si sunt foarte pufoase

    Isaia.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu am urmarit o textura cremoasa, de prajitura, nu textura pufoasa a pandispanului, de briosa clasica. Depinde de gusturi. :)

    RăspundețiȘtergere