marți, 5 iunie 2012

Reteta pentru cea mai cremoasa cheesecake

Prepar aceasta reteta de foarte multa vreme, insa niciodata nu mi-a iesit atat de cremoasa ca acum. Asa ca am stat si am revizuit pasii pe care i-am urmat si impart si cu voi o reteta de succes, pentru o prajitura super-cremoasa cu branza, ideala si pentru copii.

Ingrediente: 1 kg de branza dulce (eu obisnuiam sa cumpar varsata, insa de data aceasta am luat la cutie, care este mult mai fina), 1 kg de smantana grasa, 1 pachet de unt, 1 pachet mare de biscuiti simpli, 2 cani de zahar, 4 oua, 3 linguri de faina, esenta de vanilie, fructe pentru decor (eu am folosit capsuni), 1/2 de lamaie


Sfarama biscuitii cat mai marunt. Pune intr-o tigaie jumatate de pachet de unt la topit. Adauga apoi biscuitii si amesteca bine pana ce se omogenizeaza. Tapeteaza o tava cu unt si pune biscuitii la cuptorul incins pentru 5 minute. Scoate tava si lasa la racit.


Pune intr-un castron mare branza, adauga 1 cana si jumatate de zahar si amesteca bine cu un mixer sau un robot pentru pasare, pana ce totul devine o pasta fina. Adauga apoi faina si amesteca pana ce se omogenizeaza. In alt castron amesteca 800 g  de smantana cu 3 galbenusuri si 1 ou intreg, cu esenta de vanilie. Adauga apoi amestecul peste branza pasata si continua sa amesteci la viteza cat mai redusa pana ce totul devine o pasta omogena si fina.
Separat, pune restul de smantana intr-un alt catron si amesteca cu zeama de la o jumatate de lamaie si restul de jumatate de cana de zahar.



Pune amestecul in tava, peste blatul de biscuiti si lasa la cuptor pentru 20 de minute, la o temperatura de 220 de grade Celsius. Lasa prajitura sa se raceasca in cuptor, pentru a fi cat mai cremoasa. Cand s-a racit, pune peste ea smantana cu zahr si zeama de lamaie, pune-o la frigider pentru cateva ore. Ideal ar fi peste noapte.



Adauga fructele taiate marunt. Se poate servi cu dulceata sau cu inghetata.



Pofta buna!


2 comentarii:

  1. Mmmmm, ce bine arata! Am sa incerc si eu!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi-a iesit!!! :) desi nu zisesi cate grame la biscuiti, si cantitatile mi s-au parut mai mari decat tava mea de tarte, dar a iesit! :) as vrea sa-ti pun si poza, dar nu stiu unde... :P

    RăspundețiȘtergere