luni, 3 decembrie 2012

Un fel de hummus cu nuci - reteta de post

Nu sunt fan susan, insa stiu cat de multe proprietati nutritive are, si stiu ca este baza unui hummus cu gust de hummus. Asa ca, pentru ca mi se par destul de scumpe semintele de susan din comert, si pentru ca aveam deja in casa ulei de susan si nuci, mult mai bogate in Omega 3 si grasimi bune, am inventat o reteta simpla si foarte delicioasa, care sa fie potrivita si pentru fetita mea, sa fie si de post, si sa aiba multe, multe nutrimente.
 
INGREDIENTE: 200 g de naut, 3 linguri de ulei de susan, 100 g de miez de nuca, 1 catel de usturoi
 
Nautul se fierbe ca si fasolea: se pune cu o seara inainte la inmuiat si i se schimba apa de doua ori in timpul fierberii. Daca esti pe graba, poti folosi naut deja fiert la conserva (nu si daca prepari hummusul pentru un copil sub 1 an).

Pune miezul nucilor in cuptorul incins pentru a se praji, nu mai mult de 5 minute, apoi pune-le robot si piseaza-le bine pana ce devin o pulbere.
Adauga apoi nautul fiert bine, uleiul de susan, usturoiul, putina sare si amesteca bine pana ce totul devine o pasta omogena.
 
Il pot numi si un fel de pate vegetal, si cu siguranta este mai gustos decat orice pate vegetal. Poate fi servit cu lingurita, intins pe o felie de paine sau cu masline.
 

POFTA BUNA!