miercuri, 21 noiembrie 2012

Ciorbita cu perisoare din carne de gaina

Ciorba de perisoare imi aminteste intotdeauna de copilarie. Desi eram mofturoasa cand am mai crescut, ciorba fierbinte cu perisoare o mancam pe nerasuflate. Asa ca as vrea sa ii creez si fiicei mele o amintire frumoasa cu acest preparat romanesc tare delicios. Desigur ca nu am respectat clasica reteta cu perisoarele din carne de porc, si am ales carnea de gaina de la tara.
 
Ingrediente: carnea de la pieptul si pulpele unei gaini, 1 ou, 1 morcov, 1 bucata de telina, 1 pastarnac, 1 ceapa, 1 ardei gras, 1 ceasca de orez, sare, patrunjel, 1 lamaie sau bors
 
Toaca marunt legumele.
Pune-le la fiert alaturi de orez. Eu pun si putina grasime de la gaina, ca sa fie supa mai gustoasa.
 
Toaca si carnea, amestec-o cu un ou, cu patrunjel tocat si cu putina sare, dupa gust.
Apoi modeleaza perisoarele. Eu le fac super-mici, pentru ca o incanta pe cea mica. Ca sa le modelezi mai usor umezeste mainile inainte. Cand legumele sunt pe jumatate fierte, adauga si perisoarele in ciorba. Fa o perisoara mai mare, si dupa 20 de minute verific-o. Daca aceea este fiarta, atunci si cele mai mici sunt.
Daca acresti ciorba cu bors, fierbe-l inainte si apoi adauga-l in ciorba. Daca folosesti lamaie, stoarce-o si adauga zeama in ciorba. Lasa sa dea din nou in fiert. Apoi inchide focul.
 
Pofta buna!
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu