miercuri, 5 octombrie 2011

Rata in sos de smochine

Foarte rar sunt impresionata de un preparat culinar cand merg la un restaurant. Singura data cand mi-a placut ceva la nebunie (probabil se datoreaza faptului ca eram si gravida) a fost rata cu smochine la un restaurant de pe la Piata Operei. Am savurat pe deplin preparatul, si l-am introdus in memorie ... pentru mai tarziu.

Week-endul acesta a fost mai tarziu, cand sotul meu a plecat la cumparaturi dupa curcan si s-a intors cu rata. Asa ca, am decis ca este timpul sa imi incerc norocul cu aceasta reteta dulce si satioasa: rata in sos de smochine. Nu prea am gasit retete care sa ma indrume, asa ca reteta de mai jos este o inventie 100% personala, care s-a format pe masura ce gateam.

INGREDIENTE (pentru 6 persoane): pieptul si pulpele de la o rata, 8-9 smochine bine coapte (sa fie moi si inchise la culoare), 1 ceapa alba mare, 200 g de unt, ulei de masline, 150 ml de coniac (eu am folosit visinata de la socrul meu), 1 lingura de miere, condimente: ghimbir, piper alb, usturoi praf, foi de dafin


1. Am desfacut rata, si am dezosat pulpele si pieptul. Le-am taiat in cuburi mici si l-am pus la marinat in: 1 lingura de ulei de masline, piper alb, 1 lingura de visinata, ghimbir praf, usturoi praf, foi de dafin, timp de o ora la frigider.


2. Am impartit smochinele in doua. Pe cele mai crude le-am taiat feliute. Pe cele foarte coapte le-am pus in robot, le-am facut pasta si am adaugat peste ele 1 lingura de miere, putin usturoi praf si piper alb.



3. Am scos rata de la marinat. Intr-o tigaie am pus la incins untul si 1 lingura de ulei de masline. Cand s-a incins foarte tare, am adaugat ceapa taiata marunt, apoi carnea de rata. Am lasat-o sa se albeasca si am adaugat visinata. Focul se tine la flacara mare tot timpul.




4. Am adaugat si smochinele si am lasat timp de 10 minute sa scada. Am adaugat apoi pasta de smochine cu miere. Am lasat sa fiarba pana ce sosul s-a ingrosat, amestecand continuu.



5. Se serveste calda, nu fierbinte. Eu am servit alaturi de un orez cu ciuperci, bame, porumb si mazare.  



POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu