duminică, 27 martie 2011

Tort de clatite

Probabil ca sunt un picut ciudat, insa am descoperit acest desert acum ceva vreme, si s-a dovedit a fi foarte gustos. Este cel mai rapid desert, si destrama clasica clatita cu dulceata. Ii puteti pune orice umplutura doriti, orice combinatie de arome. Eu prefer combinatii precum finetti cu un gem mai acrisor, budinca de ciocolata cu budinca de vanilie sau finetti cu budinca de capsuni.

Astazi am facut un tort de clatite cu ceea ce aveam prin bucatarie, adica finetti cu gem de gutui ... o bunatate!


Iata ce trebuie sa faceti pentru un desert delicios:

INGREDIENTE (pentru 6-7 persoane):
2 oua, 1 cana mare de faina, 1 jumatate de ceasca de zahar, 1 lingurita de esenta de vanilie, 500 ml de lapte (pentru ca sunt insarcinata eu folosesc lapte intarit cu calciu, insa se poate folosi, bineinteles, orice tip de lapte), 2 oua, un borcan de gem de gutui, finetti


PASII DE URMAT:
1. Pune faina intr-un castron, adauga ouale, esenta de vanilie (eu mai pun si coaja rasa de lamaie) si toarna cate putin lapte, amestecand usor cu un tel sau cu mixerul, pana ce compozitia devine omogena si putin mai groasa decat la clatitele normale.



2. Intr-o tigaie incepe sa prajesti clatitele. Pentru a nu se lipi eu am invatat de la mama sa pun o lingura de ulei in tigaie, sa las sa se incinga si apoi sa torn uleiul intr-o ceasca, si sa procedez asa inainte de fiecare clatita, ungand tigaia cu uleiul.



3. Ai grija sa faci clatitele un picut mai groase. Dupa ce ai copt toate clatitele lasa-le la racit.


4. Dupa ce s-au racit ia cate o clatita si incepe sa o ungi cu finetti, apoi aseaza o alta peste ea si unge-o cu gemul ... o clatita cu finetti, una cu gem, una peste cealalta, tot asa pana ce le termini pe toate si stratificarea incepe sa arate a un tort.



5. Cand ai terminat clatitele, unge intreaga suprafata a tortului cu finetti, apoi razuieste ciocolata pe deasupra.


6. Pune tortul la frigider timp de cel putin 3-4 ore. Se serveste rece cu o limonada aromata!



POFTA BUNA!

Un comentariu: