miercuri, 23 martie 2011

Orez cu lapte si ananas

De cand am ramas insarcinata am observat ca "poftele" mele se rezuma la gusturile copilariei, de la cartofi copti cu branza, la salata de rosii cu ceapa verde sau ceai de menta cu paine prajita si unt, pe care le mancam pe fuga la micul dejun inainte sa plec spre scoala.

Azi m-am trezit cu gandul la orezul cu lapte facut de mama pe care il mancam fara sa respir. Asa ca am purces la pregatirea lui, nerabdatoare. Reteta este extrem de simpla, este un desert savuros care poate deveni o incantare si pentru adulti si pentru copii.

INGREDIENTE:
Pentru 4 portii: 1 litru de lapte, 1 cana de orez, o jumatate de cana de zahar, esenta de vanilie
Optional: 1 ananas proaspat, gem de gutui sau mere, scortisoara

PASI DE URMAT:
1. Spala bine orezul si lasa-l la scurs.
2. Pune laptele la fiert. Cand a dat in clocot adauga orezul, zaharul si 2 picaturi de esenta de vanilie.
3. Amesteca incontinuu pana ce orezul este fiert (in functie de orez dureaza intre 15 si 30 de minute) si laptele este complet absorbit de orez.
4. Taie ananasul in bucatele mici. Pune orezul cu lapte intr-o farfurie si adauga bucatelele de ananas si o lingura din gemul tau preferat - de preferat ca gemul sa fie putin acrisor (mere, gutui, caise).


Combinatia dintre orezul cu lapte dulce, aroma de vanilie, ananasul si gemul acrisoare este divina!
POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu