vineri, 3 august 2012

Muntenegru: o tara cu adevarat spectaculoasa, dar cu putina traditie culinara

Am plecat spre Muntenegru cu putina teama in suflet la gandul ca ne asteapta un drum destul de lung cu masina, care ne va obosi iremediabil. Drumul a fost lung, a fost obositor, dar a meritat fiecare efort, pentru ca peisajul din Muntenegru ne-a cucerit definitiv: serpentine sapate in muntii stancosi, rotindu-se si invartindu-se, tuneluri lungi chiar si de cativa kilometri taind drum in stanca, vegetatie abundenta si contrastanta - palmieri alaturati coniferelor, lacuri de smarald incarcate cu nuferi, plaja cu nisip negru modelata de pietricele in cele mai grozave culori ... iar apa marii? Limpede, rece, sarata si perfecta pentru o baie racoritoare.



Desi este inca la inceput in ceea ce priveste turismul, Muntenegru este o destinatie care incepe sa cucereasca lumea. Si, am fost cu adevarat surprinsi sa vedem ca romanii sunt prezenti in numar mare, nu numai in hotel, dar si in Budva, oraselul-statiune care ne-a gazduit timp de o saptamana.

Insa sa trecem la partea culinara, unde nu pot spune ca m-a impresionat cu adevarat ceva. Am avut parte de all inclusive, la 4 stele, ceea ce nu a fost la fel de delicios ca in Cipru, de exemplu, insa la fiecare cina era un preparat care ma incanta. Am retinut un singur preparat la all inclusive (recunosc ca am mancat doua portii): chiftelute de miel in sos rosu. Sosul parea sa fie o reductie delicioasa de vin rosu cu ceapa rosie si putin zahar caramelizat. Iar chiftelutele ... tocmai aici este partea interesanta: nu stiu exact ce au pus in ele dar erau absolut delicioase.

Bineinteles ca nu puteam sa ne aflam pe litoralul Marii Adriatice fara sa savuram cateva preparate pe baza de fructe de mare. Asa ca ne-am indreptat spre cel mai popular restaurant pescaresc din Budva, situat chiar pe plaja: Jadran (se pronunta iadran), unde am avut supriza sa primim un meniu in limba romana. Noi am comandat creveti, calamari pe gratar, scoici si midii in sos de parmezan. Toate excelente! Midiile in sos de parmezan au fost grozave, am primit un platou urias, din care am mancat toti de la masa. Nu stiu cum le-au preparat, dar mi-au ramas intiparite pe papilele gustative.



Preturile? Acceptabile. Pe noi doi toata comanda ne-a costat 80 de Euro cu tot cu bauturi (apa, gin, vin). Pot spune ca preturile sunt asemanatoare cu cele din Romania, mai ales ca doar ce am fost la Popasul Pescarilor in Olimp, unde am lasat 50 de Euro pentru 2 ape, un peste, 1 portie de scoici natur si una de hamsii. Oricum ar fi restaurantul merita cel putin o vizita, mai ales ca pare sa fie un restaurant cu o indelungata traditie in arta culinara pescareasca.


In rest: kebab, pizza, shaorma si alte "chestiuni" fast-food pe care le intalnim si pe litoralul nostru.

Pot spune ca Muntenegru merita o vizita, eu una am fost impresionata de peisaje, de localnicii inalti si frumosi, pusi pe distractie, de taxiurile electrice -Toyota Prius, de Marea Adriatica, de promenada sapata in muntele urias care se termina la 1 metru de mare, de sutele de iahturi de lux ancorate printre stanci, de cetatile ei atat de bine conservate, de Kotor - oras medieval intrat in patrimoniul UNESCO. A fost un concediu relaxant si spectaculos!



2 comentarii:

  1. Asteptam reteta pentru midii in sos de parmezan ;)

    Mircea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Meniurile din fructe de mare arata superb, iar peisajele... te lasa fara cuvinte!

    RăspundețiȘtergere