miercuri, 3 octombrie 2012

Chiftelute de curcan la cuptor

Fetita mea a inceput sa ceara sa manance singura ... de fapt, nu prea mai mananca ce ii dau eu, prefera sa foloseasca ea tacamurile sau manutele pentru a se hrani. Asa ca am inceput sa ii prepar finger foods - acele mancaruri care pot fi papate cu mana de cel mic. Si pentru ca nu prea mai mananca piureul cu carne, am ales sa ii fac chiftelute de curcan, sa pape ea cu manuta ei carnea. Si, miracol! A papat, chiar cu pofta si fericita, mai ales ca le-am decorat sa fie mai atractive. Si trebuie sa mai subliniez ca si tati a fost incantat de ele.
 
INGREDIENTE: 1 pulpa mare de curcan sau 2 aripi de curcan sau 1/2 de piept de curcan, 2 catei de usturoi, 1/2 de ceapa medie, 1 legatura de patrunjel sau marar (cum prefera piticul), 2 oua, un ardei rosu, 1 varf de cutit de boia dulce si unul de nucsoara, putina sare (optional), 2 linguri de pesmet sau miezul de la 1 felie de paine sau 2 linguri de biscuiti sarati pisati (in acest caz nu mai punem deloc sare), ulei de masline, porumb si masline pentru decor
 
 
Pune la fiert carnea de curcan. Daca ai folosit aripi sau pulpa, cand carnea s-a fiert desfa-o de pe oase. Pune carnea bine fiarta in robot, adauga restul de ingrediente si amesteca bine pana ce totul devine o pasta. Daca este prea moale, mai poti adauga miez de paine, pesmet sau biscuiti pisati. 
 
 
Construieste chiftelute de mai multe dimensiuni si decoreaza-le cu ardei, porumb, masline si orice altceva iti trece prin minte. Eu am incercat asa pentru ca nu stiam ce dimensiune prefera pitica mea si ce decor o va incanta. Pune intr-o tava sau un vas termorezistent ulei de masline cat sa acopere fundul si aseaza chiftelutele.
Baga tava la cuptorul incins in prealabil si lasa-o la 220 de grade Celsius pentru 20 de minute
 
 
 
POFTA BUNA!
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu