luni, 15 august 2011

Cus-Cus cu muschi de porc afumat la tigaie

Nu sunt adepta mancarurilor traditionale, desi ele imi ies intotdeauna foarte gustoase. Iar cand le fac nu respect deloc reteta pe care mama mea insista sa mi-o dicteze detaliat. Asa ca, nu este de mirare, ca atunci cand am trecut pe langa cutia de cus-cus am zis ca este momentul sa mai inventez o reteta.

Zis si facut. Am ajuns acasa si cu ce aveam prin frigider a iesit o minunatie de mancarica, foarte gustoasa, inspirata din "tocanitele" marocane si egiptene.


INGREDIENTE: 1 rosie, 1 dovlecel, 1 ceapa, 1/2 kg de muschi de porc afumat, 4-5 "flori" de brocoli, 300 g de cus-cus, 1/2 de pahar de vin rosu dulce, sare, zahar, piper, boia

1. Toaca ceapa marunt, taie cubulete mari muschiul de porc, rosia si dovlecelul.



2. Pune cus-cus-ul in apa fierbinte, aceeasi cantitate de apa pentru cat cus-cus folosesti. El se inmoaie si retine toata apa.


3. Pune la fiert brocoli.


4. Pune la calit ceapa, adauga apoi muschiuletul de porc, lasa-l 3 minute si adauga si legumele. Brocoliul adauga-l cu tot cu apa in care a fiert. Adauga si paharul cu vin. Amesteca bine pana ce legumele se inmoaie.



5. Intre timp, pune intr-o canuta 3 linguri de bulion si amesteca-le cu 1 lingura de zahar, 1 varf de cutit de sare, putin piper si o jumatate de lingurita de boia dulce sau picanta in functie de preferinte.


6. Cand legumele s-au inmuiat, adauga amestecul si lasa 15 minute sa scada, pana ce sosul se ingroasa.

7. Serveste pe pat de cus-cus.


POFTA BUNA!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu