marți, 22 mai 2012

Tiramisu cu capuccino

Eu nu beau cafea. Imi place mirosul ei, insa nu ii pot "inghiti" deloc gustul. Asa ca nu mi-a placut niciodata tiramisu, prajitura asta atat de aclamata de toata lumea. Insa, ca de obicei, mama mea a reusit sa ma convinga sa imi placa, poate si pentru ca nu a folosit atat de multa cafea. Asa ca am decis sa fac si eu reteta si sa inlocuiesc cafeaua/nessul cu capuccino. Din nou rezultatul a fost miraculos (pentru ca nu ma asteptam sa imi iasa din prima incercare), si o parte dintre prietenii nostri s-au bucurat de o prajitura tare gustoasa.



INGREDIENTE: 500g de mascarpone, 5 plicuri de capuccino cu vanilie, 1 pachet mare de piscoturi, 5 oua, 1 cana de zahar, 200 g de smantana sau frisca naturala, 1cana de lapte


Separa albusurile de galbenusuri. Amesteca galbenusurile cu zaharul, adauga apoi laptele. Pune oala pe foc si amesteca intruna. Mai tine compozitia pe foc inca 2 minute dupa ce a inceput sa fiarba. Pune apoi compozitia la racit.

Intre timp bate albusurile spuma cu o lingura de apa rece si 2-3 linguri de zahar.


Prepara capuccino mai concentrat cu 4 plicuri. Pune primul rand de piscoturi si inmoaie-le cu capuccino, si pe o parte si pe alta.

Pune peste compozitia lasata la racit albusurile si smantana sau frisca (smantana face crema mai cremoasa, frisca o face mai pufoasa). Amesteca bine.


Pune jumatate din crema obtinuta peste primul strat de piscoturi. Adauga apoi al doilea strat. Pune si restul de crema. Decoreaza cu ultimul plic de capuccino si cu o lingura de ness/cafea/3 in 1.


Portia meaam preferat-o fara decor, dar cu muuulta crema.


POFTA BUNA!

2 comentarii:

  1. mama ce bunataturi!! ah as da toti banii castigati pe la case de pariuri pentru o sotie care sa gateasca numai pentru asemenea delicii)

    RăspundețiȘtergere