luni, 20 august 2012

Gem de piersici fara zahar (peste 10 luni)

Pentru ca sotul meu cand pleaca la cumparaturi ia fructe si legume cu kilogramele, m-am trezit cu o punga de piersici care se stricau. Fiica-mea nu se prea omoara cu ele. Asa ca, mi-am zis, de ce sa nu fac un gem din ele, ca e pacat, erau foarte dulci si aromate.

Reteta este foarte simpla: tai piersicile in bucati mici, le pui in apa fiarta si le lasi sa fiarba 2-3 ore in functie de cantitate. Eu am avut 1/2 de kg de piersici taiate, am pus 500 de g de apa si le-am lasat sa fiarba cam 2 ore jumatate pana ce a scazut apa, la foc mic si mestecand din 5 in 5 minute sa nu se lipeasca. Apoi m-am folosit de robotul de pasat si am facut gemul cat mai compact ca sa il pape gaza mica.
A iesit nu foarte dulce, insa indeajuns de dulce ca sa il folosesc dimineata cu unt si painica sau sa il folosesc in loc de zahar in prajituri.

6 comentarii:

  1. Interesanta reteta.
    Cum trebuie pus gemul in borcane? Fierbinte si dupa aceea racit sub paturi?
    Pot sa il pastrez in camara? Sau trebuie tinut la frigider?
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna, Irina. Este prima oara cand am facut, asa ca nu iti pot spune inca cat si daca rezista peste iarna. Insa, iti recomand sa pui gemul fierbinte in borcanul fierbinte si el (il tii scufundat in apa fierbinte). Apoi ii pui capacul (sigilat bine, bine) si il lasi sa se raceasca. Sper sa tina :) Vedem la primavara.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua! Am si eu o intrebare, cat v-a tinut gemul? as vrea sa incerc si eu sa pun asa...

      Ștergere
  3. A rezistat gemul pana in primavara?

    RăspundețiȘtergere